Un pas endavant per al projecte de la superilla d’Horta

Després de mesos de reunions amb el grup impulsor i diversos representants de diferents sectors del barri, el passat 30 d’octubre es va presentar, durant la celebració del Consell de Barri, la primera fase de la implantació d’aquest projecte que ha de transformar la mobilitat d’una gran part del barri d’Horta. La trobada va despertar molta expectació i la sala gran del Centre Cívic Matas i Ramis va quedar petita.

Així doncs, està previst que les primeres actuacions es facin a principis de l’any vinent. Es començarà per obrir la baixada de la Plana fins al carrer del Tajo. Amb aquesta primera modificació s’evitarà que els cotxes circulin pel centre històric del barri. De totes maneres, els responsables polítics van deixar clar durant la trobada que les primeres actuacions tindran un impacte moderat en el barri. Víctor Valls, conseller del districte, va afirmar que “la superilla és un projecte gran” però que els canvis presentats són “petites actuacions”. A banda dels canvis a la baixada de la Plana fins al carrer del Tajo, també es convertirà el carrer Fulton i la seva continuació al carrer Horta en una plataforma única fins a Baixada i es modificarà l’entrada al carrer Canigó des de Fabra i Puig.

El projecte de la superilla, especialment després de la polèmica que hi ha hagut en els darrers mesos al barri del Poblenou, genera molta expectació. És ben vist per molts veïns però també provoca recel entre uns altres.

Sebas Ribó, vocal d’Urbanisme de l’Associació de Veïns d’Horta, explica a Ràdio Horta-Guinardó que des de l’entitat veuen bé el projecte. “Ens sembla bé tot el que hem anat veient i donem suport al projecte perquè serà bo per al barri”, afirma Ribó. Aquest representant veïnal afegeix que la preocupació que hi havia, i que en part encara hi ha a l’entitat, és la pèrdua de places d’aparcament. Tot i que en un primer moment el projecte inicial contemplava eliminar-ne 200, finalment la xifra ha baixat a entre 60 i 70 per les peticions veïnals. “No és una zona fàcil d’aparcar i eliminar 200 places ens semblava una bestiesa. La xifra actual ens sembla més raonable”, conclou Ribó.

Qui té una opinió molt diferent de tot plegat és la Plataforma d’Afectats per la Superilla a Horta, que denuncia que “el projecte no és assumible globalment pel barri”. Des d’aquesta plataforma afirmen que el projecte implicarà “més vehicles a Lisboa i Tajo” i es pregunten si aquesta és la millor manera de potenciar la mobilitat sostenible.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here